Dragostea care ne îndumnezeieşte

În ultimul timp după cum bine ştiţi ne-am ocupat de mesajul acesta, cu excepţională atenţie şi am ajuns la convingerea că: sufletul e lucrare a Sfintei Treimi în noi. Voi sunteţi vii – a spus Mântuitorul – pentru că Eu sunt viu în voi. Duhul e cel care îl face pe om viu, trupul nu contribuie cu nimic la faptul că sunteţi vii. Iportant e sufletul, iar sufletul este: Eu cu Tatăl şi cu Duhul, lucrând în voi. Sufletul e lucrare a lui Dumnezeu, lucrare la care suntem chemaţi cu poruncă, în calitate de colaboratori ai Sfintei Treimi.  Să conştintizăm că noi suntem lucrarea Sfintei Treimi, că noi suntem dragoste dumnezeească în lucrare. Necolaborând, neluând parte parte la lucrarea propriei noastre fiinţe, care e a Sfintei Treimi în noi, suntem în situţia de a ne puerde sufletul. Şi sufletul nu poate fi înlocuit cu nimic! De ce? Tocmai pentru că sufletul este lucrare dumnezeească. Sufletul se menţine numai prin colaborarea cu Sfânta Treime în propria viaţă. Asta nu o poate face altul decât numai eu. Eu colaborez cu Cel ce-mi este viul sufletului. A spus-o Mântuitorul, şi trebuie să fie foarte clar acest lucru.. Sufletul este locul şi intrumentul îndumnezeirii omului, prin colaborarea omului cu Sfânta Treime, care sălăşluieşte şi lucrează activ în noi. Lucrarea aceasta dumnezeiască şi îndumnezeitoare este dragostea. Îndumnezeirea noastră însemnează colaborarea noastră cu Sfânta Treime care lucrează activ în noi şi această lucare este dragostea. Sufletul nostru e dragoste activă, deci dragoste adevărată; ori zici suflet, ori zici dragoste activă, e acelaşi lucru.

Am observat cum explică Mântuitorul, scurt şi cuprinzător, această taină, ca o confirmare a ce spusese înainte de marte: eu după înviere voi fi în voi. După înviere, Maria Magdalena L-a căutat, la mormânt. Negăsindu-L, a rămas plângând lângă mormântul gol. Ea a arătat astfel că nu se desparte de mormânt, ştiind că la pus acolo şi nu găsea raţiunea de a trai fără El. La această insistenţă a ei, mărturisire de credinţă, Mântuitorul îi răspunde cu ştiuta chemare: „Marie!” şi i se descoperă; abia atunci îl recunoaşte. Maria n-a luat seama nici la îngerii pe care i-a văzut în mormânt şi care i-a spus: ” A înviat!”. L-a întrebat pe presupusul grădianr gradinar, rugându-l:”Dacă tu l-ai luat, spune-mi unde l-ai pus şi eu Îl voi ridica „(Ioan 20,15). Atât o interesa: unde e, că eu trebuie să-l ridic. Unde să-L ridice? În propriul ei suflet. Sufletul ei avea nevoie sa-l ridice pe El înviat. Ca ea să existe, trebuia să-l ridice însufletul ei.

Această ridicare o lămureşte Mântuitorul în continuare spunându-i, la încercarea ei de al îmbrăţişa, de a-L cuprinde în sufletul ei: Nu te atinge de mine, căci încă nu M-am suit la Tatăl Meu. Mergi la fraţii mei şi spune-le: Mă suila Tatăl Meu şi Tatăl vostru, La Dumnezeul Meu şi Dumnezeul vostru(Ioan 20,17). Maria spune că vrea să-L ridice. El spune:”Nu M-am suit încă”. Nu te atinge. Eu am de urcat, cum ai tu lucrarea aceasta de a Mă lua pe Mine în inima ta. Noi avem de urcat la Tatăl Meu, unde mă vei găsi, ca de la El să Mă ai cum ai dorit tu, să Mă ai drept suflet al tău. […]

Lucru ăsta m-a îngrijorat pe mine: Mântuitorul îi spune Mariei Magdalena că pe Dumnezeu trebuie să Îl vedem cum Îl vede E. Să-L vedemca ţintă a noastră, să ajungenm să fimce este El: dragoste dumnezeeacă. […] Dumnezeu, în noi, este activul dragostei, la care luăm parte cu efortul total de a ne înălţa la el.

 

Pr. Miron Mihailescu

 

 

Un răspuns la Dragostea care ne îndumnezeieşte

  1. Dragostea fata de Dumnezeu este izvorul a tot binele si e singurul fapt real care multumeste pe deplin strafundurile sufletului uman,caci ce este mai inaltator decat a fi intr-o deplina comuniune cu Insusi Creatorul?

Lasă un răspuns

