Un brand de milioane de euro

„Noul brand turistic este unul proaspăt. Brandul este practic o imagine, un slogan, care reprezintă România. Când vezi scris sau o imagine să ştii că se referă la România, se referă la anumite atracţii ale României pentru care tu te-ai duce să vizitezi ţara aia. Va avea un logo care, oriunde va fi văzut, oamenii vor şti că este România, iar brandul acesta arată o imaginea nouă, fresh, care se referă la natură”, a declarat Elena Udrea.

Dan Puric:

Dacă tot se caută un brand de ţără, m-am gândit la un vers extraordinar al lui Eminescu „Eu îmi apăr sărăcia, şi nevoile şi neamul” Ce paradox! Nu a spus eu îmi apăr bogăţia, şi confortul şi partidul ci a spus „eu îmi apăr sărăcia”.

– Sărăcia în contextul fiinţării acestui neam este un lucru încărcat de sfinţenie. Ea presupune o modestie legată de o asceză aproape fiziologica, aproape normală. E un modus vivendi care îl apropia de Dumnezeu.
– Când a spus nevoile nu a spus să imi apăr confortul, ci românul în înţelepciunea lui adâncă, mângâiat profund de dragostea creştină, a simţit că nevoia face parte din această ecuaţie a vieţii, pentru că nevoia sau suferinţa, potrivit cuvintelor Cuviosului Paisie Aghioritul este uşa sau poarta noastră către Dumnezeu. Prin nevoie, transfiguramd nevoia ajungem la Dumnezeu.
– Si a spus neamul, nici macar natiunea care este un contruct istoric. A zis neamul care este un lucru produs de Bunul Dumnezeu.

Şi iată că acesta ar fi un lucru cu care ne putem prezenta în faţa lumii pentru ca acesta este un lucru cu care noi ne-am prezentat şi ne prezentam in fata lui Dumnezeu. Sunt dimensiunile aparent modeste ale acestui neam, dar prin aceste tei lucruri: sărăcie, nevoi şi neam noi suntem sfinţiţi.

Dan Puric, Conferinta „Omul frumos”, Alba Iulia, 2009

Lasă un răspuns

